Haljala kooli sisearhitektuurse lahenduse eesmärgiks oli luua võimalikult helge, hubane ja mõnus keskkond kooliperele. Lahenduse loomisel lähtusime sellest, et taustfoon oleks minimalistlik ja rahulik, kuhu lapsed ise elu ja värvi sisse saavad tuua, mitte ei konkureeriks sellega. Selle saavutamiseks kasutasime võimalikult palju looduslähedasi ja naturaalseid materjale, mis pakuks mõnusat sisekliimat ja vähendaks ka lahenduse jalajälge.
Kooli sissepääs algab pika ja õhulise klaasgaleriiga, kus paikneb garderoob. Sealt jõuab sisseastuja läbi kahe korruse kõrguva aula/söögialani, mille ühel küljel asub ka teisele korrusele viiv astmestik.
Eenduvad klassi mahud järgivad hoone arhitektuuri ja koolihoone viilkatust ning tekitavad tunde sisetänavast. Koridori seintel on kasutatud ristkihtpuitu. Mõnel klassifassaadil on puit freesitud mustriga, et fassaade eristada. Põrandal on kasutatud linoleumi selle loodusliku päritolu tõttu. Seega on kujunduse üldmulje küll hele, kuid on mõnusaks hubaseks taustaks ülejäänud kirjule koolielule.
Koridoris paiknevad erinevad istumisnurgad, millest mõned on rohkem sopistatud kui teised, et pakkuda rohkem privaatsust. Samuti ääristavad koridori seinasid riputussüsteemid, kuhu saab paigutada kooliõpilaste kunstitöid.
Esimese korruse algklasside ruumid said kollase tooni ja puitkiud-ripplae, et mõjuda rohkem koduselt. Teisel korrusel asuvad põhikooliruumid on rohelise põranda ja heleda mööbliga, et klassides oleks palju valgust ja samas ka soojust. Samuti on olulisel kohal ka sisehaljastus – aulas asub suur sisepeenar ja koridorides taimekastid, mis lisavad rohelust ja elu.
Kooli võimla jätkab üldist sisearhitektuurset lahendust – ristkihtpuidu asemel on kasutatud vineeri ja tribüünidel on kasutatud julgemat kollast värvitooni, kust saab kaasa elada koolis toimuvatele võistlustele.
TellijaHaljala VallavalitsusAasta2023AsukohtHaljala, EestiArhitektPluss ArhitektidSisearhitektidKariina Kaufmann, Kersti Pilar, Kristjan Urke